گزارش کارآموزی کنترل فیزیکی و شیمیایی دارو


گزارش-کارآموزی-کنترل-فیزیکی-و-شیمیایی-دارو
گزارش کارآموزی کنترل فیزیکی و شیمیایی دارو
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 78
حجم فایل: 1049 کیلوبایت
قیمت: 12000 تومان

توضیحات:
گزارش کارآموزی آماده رشته شیمی در شرکت داروسازی حکیم با موضوع کنترل فیزیکی و شیمیایی دارو، در قالب فایل word و در حجم 78 صفحه.

بخشی از متن:
با تغییر شیمی فضایی دارو ممکن است ترکیبی بوجود آید که فعالیت آن متفاوت از ترکیب اشباع شده مربوطه باشد این موضوع در مقایسه اسید سیس سینامیک صدق می کند .
ترکیب اسید سیس B فنیل پروپنیک اسید C6H5-CH2CH2CO2H سینامیک دارای اثر تنظیم کننده بر روی رشد گیاهان بود در حالی که B فینل پروپنیک اسید فاقد این ویژگی می باشد . در تعدادی از داروها گروههای وینیل و پلی وینیل دیده می شود در شیمی آلی (H2C=CH)n وینیل گفته می شود که ساخت آنها براساس وینیل دار کردن می باشد . وینیل دار کردن در جهت معکوس نیز بکار برده می شود . برای نمونه برداشتن حلقه بنزن از دولسین اما یکی دیگر از روشهای دیگری که در دنیا رایج است تغییر مولکولی با ایجاد مراکز فعال می باشد تغییر فضای مولکولی دارو گاهی در فعالیت فارماکولوژی دارو به مقدار قابل توجه اثر می گذارد برای نمونه داروی کلرامفنیکول به واسطه دارا بودن دو کربن متقارن دارای چهار ایزومر نوری بوده که این ایزومرها دارای ارتباطات انانیتومری و دیاستومری می باشد . d.l بیانگر قرارداد فیشر است که گنفگوراسیون را بیان می کند . اگر دو گروه حجیم در یک سمت مولکول باشد اریترو گویند در تریو گروههای حجیم در دو طرف است . ارایش فضایی هیچ یک از ترکیبات بالا یکی نیست حتی بین گروههای اناتیومری هم تفاوت وجود دارد . ایزومری که مورد استفاده درمانی قرار می گیرد D(-)THERO می باشد این ایزومر 50 تا 100 مرتبه اثر باکتریو استاتیک قویتری بر روی میکروارگانیسم ها نسبت به ایزومر (+) اریترو دارد یک ترکیب باکتریواستاتیک عمل میکند بر روی باکتریها داروی زیر یک داروی ضد تشنج می باشد که به دلیل داشتن کربن نامتقارن دارای یک زوج انانیتومری است ایزومر راست گردان این ترکیب بسیار فعال و ایزومر چپ گردان این ترکیب غیرفعال است .

فهرست مطالب :
چکیده
تاریخچه
بخش اول
تاریخچه شیمی دارویی
تئوری شیمی دارو
تعریف شیمی دارویی
واکنشهای اکسیداسیون
دهالوژناسیون
گیرنده دارو یا رسپتور (RECEPTOR)
پیش دارو یا پرودراگ (PRODRUG)
خلق داروها
متابولیسم داروها
نام گذاری داروها
بخش دوم
مشخصات و شرایط کار در یک لابراتور داروسازی نمونه
بخش تهیه گرانول
بخش قرص سازی
بخش قرصهای بدون روکش
کنترل هنگام تولید در صنعت داروسازی
کنترل در انبار مواد اولیه یا در اتاق توزین
دستور کار

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.